14.02.2018 r. odbyła się konferencja na temat zasad legalnego zatrudnienia cudzoziemców w Polsce. Spotkanie odbyło się w Nysie w Regionalnym Centrum Transferu Wiedzy i Technologii Innowacyjnych przy ulicy Obrońców Tobruku. Spotkanie otworzył Wicestarosta nyski Piotr Woźniak. Celem organizowanego przedsięwzięcia było zapoznanie lokalnych pracodawców ze zmianami przepisów dotyczących zatrudniania cudzoziemców w Polsce, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.
Inicjatorem i moderatorem tej inicjatywy był Powiatowy Urząd Pracy w Nysie.
W konferencji wzięło udział blisko 100 pracodawców powiatu nyskiego, którzy zatrudniają bądź też mają zamiar zatrudniać cudzoziemców.
Głównym prelegentem była Pani Magdalena Sweklej Zastępca Dyrektora Departamentu Rynku Pracy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz przedstawiciele Państwowej Inspekcji Pracy w Opolu oraz funkcjonariusz śląskiego oddziału Straży Granicznej.
Konferencja prowadzona była w sposób interaktywny, a reprezentanci poszczególnych instytucji wyjaśniali nyskim przedsiębiorcom kwestie związane z legalnym pobytem i zatrudnianiem obcokrajowców na terenie RP.