Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności
Zgodnie z Rozdziałem 4 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, we wrześniu 2021 roku w życie wchodzą kolejne obowiązki oraz prawa związane z dostępnością.
Klient w zakresie dostępności urzędu może:
- poinformować o braku dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności
Wnioski należy złożyć do siedziby Starostwa Powiatowego w Nysie:
- dostarczając je osobiście do Biura Obsługi Klienta (I piętro budynku A, przy ul. Piastowskiej 33)
- wysyłając pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Nysie, ul. Piastowska 33, 48-300 Nysa
- wysyłając poczta elektroniczną na adres e-mail: bok@powiat.nysa.pl
Starostwo Powiatowe w Nysie realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Starostwo powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, Starostwo niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Gdy Starostwo nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
2. w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym)
albo
3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W razie pytań należy kontaktować się z Koordynatorami ds. dostępności Starostwa Powiatowego w Nysie:
Koordynator do spraw dostępności w zakresie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej - Sekretarz Powiatu Alina Karnaś-Burska - e-mail: akarnas@powiat.nysa.pl, tel. 77 408 50 34.
Koordynator do spraw dostępności w zakresie dostępności cyfrowej - Kierownik Referatu Promocji Izabela Kicak - e-mail: ikicak@powiat.nysa.pl, tel. 77 408 50 59
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o zapewnieniu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.