Skład Zarządu Powiatu:
Daniel Palimąka - Przewodniczący Zarządu Powiatu - Starosta
Jolanta Barska - Wicestarosta Powiatu
Maciej Krzysik - etatowy Członek Zarządu Powiatu
Czesław Biłobran - nieetatowy Członek Zarządu Powiatu
Joanna Czarnecka - nieetatowy Członek Zarządu Powiatu
***
Kompetencje Zarządu Powiatu:
Na podstawie art. 32 i 33 ustawy o samorządzie powiatowym do kompetencji Zarządu Powiatu należy:
Art. 32.
1. Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.
1) przygotowywanie projektów uchwał rady,
2) wykonywanie uchwał rady,
3) gospodarowanie mieniem powiatu,
4) wykonywanie budżetu powiatu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
4. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu.
Art. 33.
Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.
1. W skład Zarządu wchodzą Starosta jako Przewodniczący, Wicestarosta oraz trzech członków, w tym jeden etatowy.
2. Na podstawie wyboru w starostwie powiatowym jest zatrudniony oprócz Starosty i Wicestarosty etatowy członek Zarządu .
Do zadań Starosty w zakresie organizowania pracy Zarządu należy w szczególności:
1. ustalenie projektu porządku posiedzenia,
3. przygotowywanie materiałów na posiedzenie,
4. zapewnienie obsługi technicznej posiedzenia.
1. Członkowie Zarządu obowiązani są brać czynny udział w jego pracach.
3. Starosta jest obowiązany zwołać posiedzenie Zarządu na pisemny wniosek, co najmniej dwóch członków Zarządu, w terminie 3 dni od złożenia wniosku.
1. Posiedzenia Zarządu zwołuje Starosta lub Wicestarosta.
3. Do udziału w posiedzeniach Zarządu mogą zostać zaproszone inne osoby, w szczególności radni.
1. Sprawy należące do kompetencji Zarządu rozstrzygane są w formie uchwał bądź decyzji administracyjnych.
3. Uchwały Zarządu podpisują wszyscy członkowie Zarządu obecni na posiedzeniu.
5. Uchwały ewidencjonuje się w Rejestrze Uchwał Zarządu i przechowuje się wraz z protokołami z posiedzeń Zarządu. Rejestr uchwał prowadzi Starosta.
1. Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje wszystkim członkom Zarządu.
2. Zarząd rozstrzyga o sposobie wykonania uchwał Rady, chyba że Rada określi zasady wykonywania swojej uchwały.
2. Zarząd obraduje w obecności co najmniej trzech członków Zarządu.
1) stwierdza na podstawie listy obecności prawomocność obrad,
1. Zarząd w trakcie posiedzenia może zmienić ustalony porządek obrad.
2. Starosta zamyka dyskusję nad danym punktem porządku obrad i zarządza głosowanie.
4. Starosta ogłasza wyniki głosowania, które odnotowuje się w protokole.
5. Członek Zarządu może żądać, aby w protokole odnotowano jego zdanie odrębne.
1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół.
3. Protokół z posiedzenia Zarządu powinien dokładnie odzwierciedlać jego przebieg, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad rozstrzygnięciami podejmowanymi przez Zarząd.
5. Członkowie Zarządu oraz inni uczestnicy posiedzenia mogą zgłosić do protokołu wniosek o jego sprostowanie lub uzupełnienie.
7. Zarząd udostępnia protokoły ze swoich posiedzeń do publicznego wglądu, o ile nie narusza to przepisów o ochronie tajemnicy państwowej lub służbowej albo ochronie danych osobowych.