We wtorek, 6 grudnia, w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie odbył się Konkurs Języka Angielskiego dla Uczniów Szkół Ponadpodstawowych zorganizowany przez Studium Języków Obcych oraz Biuro Współpracy Międzynarodowej PANS w Nysie. Wydarzenie odbyło się pod honorowym patronatem Starosty Nyskiego, a partnerem był: Oxford University Press.
Celem konkursu było przede wszystkim:
- sprawdzenie umiejętności uczniów szkół średnich w posługiwaniu się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
- rozwijanie zainteresowania językiem angielskim i kulturą krajów anglojęzycznego obszaru językowego;
- motywowanie uczniów do doskonalenia sprawności językowych;
Do konkursu przystąpiło 37 uczniów z 12 szkół średnich.
Konkurs został podzielony na dwa etapy. W pierwszym uczniowie zmagali się z częścią pisemną, w której musieli wykazać się znajomością słownictwa, gramatyki, a także kultury krajów anglojęzycznych oraz umiejętnością słuchania i czytania ze zrozumieniem. Do drugiego etapu konkursu zakwalifikowało się 10 uczniów, którzy uzyskali najlepszy wynik z części pisemnej.
Komisja konkursowa wyłoniła spośród nich 3 zwycięzców:
1 miejsce – Kacper Grabelus (Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Kędzierzynie-Koźlu)
2 miejsce – Zuzanna Kaczmarczyk (I Liceum Ogólnokształcące w Nysie)
3 miejsce – Kacper Dziadosz (Zespół Szkół Technicznych w Nysie)
Szczęśliwi zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody: tablet, smartwatche oraz słuchawki bezprzewodowe. Nagrody zostały ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Nysie oraz PANS w Nysie.
Znajomość języka angielskiego oceniała komisja konkursowa w składzie: mgr Mariusz Kowalski - Przewodniczący, mgr Joanna Nowicka oraz mgr Patrycja Twardowska ze Studium Języków Obcych PANS w Nysie.
Ponadto, w przerwie konkursowej, uczniowie wraz z opiekunami wzięli udział w wykładzie dr hab. Mariusza Kamińskiego, prof. ucz oraz warsztatach zorganizowanych przez Oxford Reading Club, które poprowadziła Pani Estera Nowatkowska- Senior ELT Consultant Oxford University Press.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, opiekunom za pomoc w przygotowaniu uczniów, partnerom za współpracę, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy i zapraszamy za rok!